Varsta copii curs: 6-9, 10-13 & 14-18 ani
Cumparatorul contemporan devine din ce in ce mai dificil pentru ca este din ce in ce mai instruit si mai informat. El pretinde cea mai buna calitate la cele mai mici preturi. In acest scop el nu ezita sa se informeze pentru a castiga cat mai mult, pentru a trage pe sfoara concurenta. In aceste noi conditii legile pietei devin nemiloase. Nu mai este suficient sa ai un produs bun pentru a-l vinde, ci trebuie sa fii si un bun negociator pentru a-l promova. Cu alte cuvinte nu mai este suficient sa fii "bun de gura" pentru a negocia si castiga o piata. Trebuie sa fii un adevarat specialist, adica un negociator profesionist. Cei care si-au ales meseria de consultant financiar, in care negocierea este esentiala, au ocazia de a exersa in viata curenta, de a repera cele mai bune tehnici si tactici cu sanse de reusita, pentru a le transfera in domeniul comercial. De ce unii indivizi poseda o aptitudine „innascuta" pentru negocieri, in timp ce altii se confrunta cu obstacole si dificultati? Pur si simplu, pentru ca primii isi pun in valoare in mod eficace priceperea si modul de a se comporta, pe cand ceilalti actioneza spontan si fara nici o pregatire. Obiectivele acestui curs sunt: desavarsirea aptitudinilor si dezvoltarea competentei in domeniul negocierilor, sa contribuie la cresterea bunastarii voastre.
Un curs intensiv despre tehnicile de negociere MBAKids Academy pentru copii:
• Devin patetice, uneori se inhiba, alteori se pripesc
• Au un comportament dinamic, orientat spre actiune si risc
• Sunt atrase de relatiile informale si refractare la cele oficiale
• Sunt empatice, au putere de convingere innascuta, bazata pe risipa de energie si emotie. De regula, persoanele cu acest stil de comunicare sunt buni negociatori.
• Exprima opinii clare, intr-o maniera hotarata, deseori rigida
• Sunt dificil de abordat, comunica cu oarecare efort si, in ciuda atitudinii ostentativ grijulii, raman adesea indiferente
• Au un comportament mai dur, mai ferm, ridica multe pretentii, au gesturi ferme si glas sonor.
Caracteristici:
• Sunt perfectioniste, isi impun un puternic control emotional
• Exprima opiniile intr-o maniera formala, cauta indelung cuvintele si formuleaza cu grija excesiva fraze adesea pretioase
• Sunt aparent linistite, stau mai la o parte, par vesnic preocupate de altceva
• Prefera ordinea, o refac cu migala, cauta un mediu de munca ordonat
• Sunt lente, meticuloase, le place sa revada detaliile si nu pot lua decizii rapide
• Sunt introvertite, prefera singuratatea si nu sunt parteneri de conversatie.
Caracteristici:
Cedeaza usor, se supun, se sacrifica, rabdatoare, sensibile
• Nu tin sa se afirme, sajoace un rol in luarea deciziilor
• Asculta cu multa atentie si intelegere
• De regula, evita sa-si foloseasca puterea si atuurile
• Manifesta caldura in vorbire, ca si in scris. Se bazeaza pe forta de convingere a prieteniei
• Atunci cand iau totusi decizii, le exprima intr-o maniera serioasa, oarecum impersonala, straina.
Aceasta face ca persoanele care adopta versatilitatea sa-si adapteze stilul de comunicare, in functie de situatie si de partener, pentru a obtine maximum de avantaje. Persoana care este prea versatila, prea schimbatoare se numeste alunecoasa. Versatilitatea ramane o caracteristica oarecum independenta de stilul de comunicare. Stilul de baza ramane relativ stabil. Versatilitatea priveste doar ceea ce este jucat si schimbator in comportamentul unei persoane. Este ceea ce se adauga sau se retrage mereu, fie pentru a usura comunicarea, fie pentru a manipula, fie pentru ambele. Atunci cand intervine versatilitatea peste unul din cele patru stiluri, avem de-a face cu stilul flexibil! Si acest stil este specific pentru un bun negociator, caracterizat prin incercarea permanenta, deliberata de a schimba propriul stil in functie de situatie sau partener.
Succesul unei negocieri depinde in mod decisiv de maniera in care aceasta a fost pregatita in prealabil. Premisele prezentarii, argumentatiei si ale strategiilor folosite se construiesc in etapa de prenegociere. Se va urmari, m aceasta etapa cercetarea pietei - este faza in care se culeg informatii si se spioneaza tinta. Sunt culese informatii pentru a putea califica clientii potentiali. Care sunt aceste informatii utile consultantilor, si sa ne referim la criteriile de selectie.
Alegerea si planificarea strategiei de negociere este o componenta importanta a fazei de pregatire. Ar fi o slabiciune si o eroare ca planificarea strategiei sa lipseasca, dar ar fi penibil sa se mearga orbeste pe un plan prea rigid si amanuntit care nu se potriveste. Va trebui sa ne stabilim obiectivele. Obiectivul ofera directia. Cand nu stim incotro mergi poti sa nimeresti in alta parte. In pregatirea negocierilor, este bine sa se identifice precis un domeniu de obiective, nu unul singur. Precizarea propriilor obiective se face prin raportarea lor la prezumtivele obiective ale partenerului( SMART).
Protocolul de deschidere si prezentarea face parte din debutul negocierii. In deschidere se transmit informatii referitoare la atitudinii, aspiratii, intentii, se fac prezentari, se schimba faze de politete-este cunoasterea reciproca din discutia preliminara. Este un ritual necesar, deoarece negocierea este un proces de comunicare in care trebuie gasit limbajul comun si atitudinea adecvata.
A stapani interactiunea vointelor implicate in negociere inseamna a avea controlul permanent asupra relatiei dintre parti. Pentru asta este necesar atat controlul asupra comportamentului adversarului cat si propriul comportament. A pierde controlul asupra propriului comportament inseamna a cadea prada unor reactii spontane.
Trebuie sa distingem doua forme de comunicare, si anume comunicarea verbala si comunicarea non-verbala, care sunt principiile de baza ale comunicarii concrete. Cuvintele nu sunt ceea ce reprezinta si nu reprezinta toate faptele. Un cuvant nu este decat un simbol al unei realitati mai vaste. Nu exista o suprapunere perfecta intre ceea ce spunem si ceea ce exprimam, de aceea specialistii spun ca peste 75% din perceptia informatiei se realizeaza datorita comunicarii non-verbale.
In linii mari, un stil personal de negociere si, in asociere cu acesta, strategia de negociere corespondenta, se poate incadra intr-una din urmatoarele categorii:
• Cooperare
• Compromis
• Dominare
• Cedare
• Evitare
MBAKids - Let your light shine!