• Telefon 0743436624
  • Email info@mbakids.ro
  • Program Cursuri Luni-Duminica
pic

Despre Curs Marketing & PR pentru Copii

Vârstă copii curs: 6-9, 10-13 & 14-18 ani

În acest curs de Marketing & PR consumatorul (copii), se situează în centrul preocupărilor unei firme. Sintetic, diferiți autori au prezentat conceptul de marketing, PR și strategie în diferite modalități:

1) Acest curs de Marketing & PR realizat de către MBAKids Academy prezintă procesul managerial de identificare, anticipare și satisfacere în mod profitabil a nevoilor consumatorilor, astfel încât copii să obțină maximum de valoare, calitate și satisfacție pentru fiecare dolar cheltuit (Institute of Marketing, UK);

2) Ansamblul de mijloace și strategii create de MBAKids Academy pot fi utilizate de copii pentru a-și vinde produsele și serviciile clienților, astfel încât să le permită maximizarea profitului prin conceptele de Marketing & PR;

3) Identificarea și satisfacerea nevoilor consumatorilor în condiții de rentabilitate prin strategii de Marketing & PR;

4) O filozofie a afacerilor care consideră satisfacerea cerințelor clienților cheia succesului firmei și recomandă utilizarea practicilor manageriale pentru identificarea și rezolvarea acestor cerințe prin strategii complexe pe care le vom studia în acest curs de Marketing & PR;

5) Acest curs de Marketing & PR oferit de MBAKids Academy, este un proces dinamic, care implică un mod de gândire flexibil și acțiuni adaptate permanent condițiilor existente pe piață;

6) Există tot felul de strategii de Marketing & PR care ajută un antreprenor să promoveze o afacere din momentul conceperii acesteia, până când produsul sau serviciul este cumpărat de o clientelă fidelă (Jay Conrad Levinson);

7) Marketing & PR înseamnă să oferi bunuri și servicii necesare acelor oameni care au nevoie de ele, la momentul potrivit, în locurile potrivite, la un preț adecvat și însoțite de activități de promovare corespunzătoare;

8) Există multe strategii de Marketing & PR însă cea mai importantă este „să vinzi lucruri care nu se mai întorc, unor oameni care se întorc”.

pic

Descriere curs de Marketing & PR oferit de MBAKids Academy pentru copii


1

Studierea pieţei şi a nevoilor de consum (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Acest curs de Marketing & PR este punctul de plecare a oricărei activități de marketing. Fundamentarea deciziilor de marketing trebuie să aibă la bază informații reale asupra pieței.

2

Creşterea gradului de adaptare a unei afaceri la cerinţele pieţei (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Presupune mobilizarea resurselor firmei pentru a crea strategii (umane, materiale, financiare) pentru a răspunde eficient cerințelor pieței. Capacitatea de adaptare măsoară gradul în care oferta întreprinderii răspunde ca dimensiuni, structură și nivel calitativ cererii pieței.

3

Satisfacerea deplină a nevoilor de consum ale clienţilor (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Orice firmă trebuie să producă doar acele bunuri care satisfac cererea pieței. Clienții au, la rândul lor, un rol activ, formativ, în sensul cunoașterii și educării gusturilor și preferințelor, crearea de noi nevoi - ceea ce va permite, în final, creșterea cifrei de afaceri și îmbunătățirea poziției firmei pe piață, față de concurență;

4

Maximizarea eficienţei economice (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Reprezintă scopul activității desfășurate de fiecare firmă în condițiile economiei de piață. Implică o alocare judicioasă a resurselor, o optimizare a structurilor de producție și a desfășurării proceselor fluxului producției de consum.

Atitudinea de Marketing & PR pentru copii:

Copiii antreprenori adevărați trebuie să aibă o sumă de atitudini, printre care atitudinea de antreprenor, de lider, abilități de marketing și să respecte strategii concrete. Aceste strategii pentru copii constau în:
• Orientarea spre produse și servicii
• Orientarea spre concurență
• Orientarea spre vânzări
• Orientarea spre clienți

Intreprinderile orientate spre produs isi definesc piata si consumatorii in termenii produsului pe care il vand si nu in cei ai consumatorului care il cumpara, ceea ce le poate face sa cada deseori in capcana „miopiei marketingului”. Preocupata de imbunatatirea continua a performantelor si a imaginii produsului, firma neglijeaza cerintele consumatorilor si ajunge sa nu sesizeze din timp, spre exemplu, perimarea (obsolescenta) produsului etc. Pe de alta parte, firmele care se bazeaza pe producția de masă au avantajul economiilor rezultate din producția de serie, ceea ce le permite să iasă pe piață cu produse la prețuri atractive. Costul per unitate scade odată cu creșterea productivității. Tentatia de a produce cat mai mult scapa însă din vedere nevoia de a găsi noi piețe de desfacere și adaptarea ofertei la cerințele, în schimbare, ale consumatorilor. Preocuparea pentru creșterea producției prin îmbunătățirea productivității și reducerea costurilor trebuie să fie însoțită și de o orientare spre client a firmei.

O companie orientată spre concurență operează în funcție de acțiunile și reacțiile concurenței, fără însă să urmărească mai atent propriile obiective. Firma va urmări punctele tari și punctele slabe ale concurenților, mișcările și reacțiile lor, evoluția cotelor de piață - pe fiecare piață în parte -, aria de distribuție, prețurile practicate, produsele noi introduse, politica promoțională etc. Avantajul constă într-o atitudine combativă față de concurenți, fapt important, dar care nu trebuie exagerat: activitatea firmei poate fi afectată mai degrabă de o schimbare a nevoilor consumatorilor decât de concurenții direcți.

Preocuparea exagerată a firmei pentru a convinge clienții să cumpere produsele sale - în detrimentul satisfacerii nevoilor acestora. Această orientare presupune, prin definiție, faptul că consumatorii vor cumpăra produsele firmei numai dacă se fac eforturi în sensul influențării acestora, prin persuasiune și promovare. Această orientare ia în considerare clientul numai după ce firma s-a decis ce să producă, fiind cu mult mai interesată de atingerea propriilor scopuri decât de satisfacerea nevoilor clienților și de câștigarea loialității acestora. Orientarea spre vânzări este eficientă numai pe termen scurt și numai dacă firma își propune câștigarea de noi clienți, nu și păstrarea (fidelizarea) acestora. Această politică poate afecta vânzările viitoare ale firmei: nemulțumit de produsul sau serviciul pe care a fost determinat să-l cumpere, clienții nemulțumiți pot face reclamă negativă firmei.

O companie orientată spre consumatori se concentrează asupra cerințelor clienților (dorințe, nevoi, motivații) în formularea strategiilor de piață. Ea va putea mai ușor să identifice noi oportunități de piață, să stabilească ce categorii de consumatori și ce nevoi sunt mai importante să le satisfacă, în funcție de resursele și obiectivele sale. Firmele de astăzi trebuie să îi urmărească, deopotriva, atât pe consumatori, cât și pe concurenți, într-un echilibru care înseamnă o adevărată orientare spre piață.

Conţinut curs Marketing & PR pentru copii oferit de MBAKids Academy

pv
Metodele de cercetare a pieţei

Notiunea de cercetare de marketing este o activitate de proiectare, strângere, analiză și raportare a datelor relevante pentru o situație particulară de marketing cu care se confruntă o întreprindere. Antreprenorul, înainte de a vinde ceva, trebuie să cunoască de ce produse/servicii au nevoie consumatorii. Pentru aceasta el are nevoie de o minimă cercetare a situației pe piață: care este prețul produselor similare, care este calitatea, care este ambalajul produselor date sau calitatea prestării serviciilor cercetate, cum sunt promovate, cum sunt distribuite etc. (Obiectiv curs MBAKids Academy pentru copii)

pv
Mixul de marketing

Componentele mixului de marketing, adică ce 4P (produs, preț, promovare, plasament) și în dependență de dozajul și mixajul lor poate ieși un alt produs culinar. Un mix de marketing este un instrument care descrie interacțiunile dintre produsul sau serviciul pe care îl vinzi și consumatorii online, în scopul de a crea un mesaj general, care îi convinge pe clienți să cumpere. Pe scurt, acest mix constă în combinatia de factori care pot fi controlați de către o companie pentru a influența consumatorii să achiziționeze produsele sau serviciile oferite. (Obiectiv curs MBAKids Academy pentru copii)

pv
Creşterea impactul

Impactul se măsoara prin:
- Valoarea pe care o dai audienței tale pe domeniul în care activezi înainte să vină vorba de vânzare - Relația pe care o dezvolți cu audiența ta - Produsele vândute, prin faptul că le schimbi viața prin ceea ce le oferi măcar într-o mică măsură - Principiul audienței și al impactului au în spate strategii de marketing pe care le folosesc freelancerii, artiștii, chiar și sportivii de performanță, agențiile de vânzări, antreprenorii, dar și marile branduri. (Obiectiv curs MBAKids Academy pentru copii)

pv
Marketing digital

Marketingul digital se referă la tot ce ține de online: website-ul proiectului, care prezintă gama de produse/servicii pe care le oferi sau ideile pe care le prezinți, precum și întreaga paletă de activități de promovare digitală, social media, e-mail marketing și orice alte activități care se pot desfășura în mediul digital. O strategie potrivită poate cuprinde un uriaș spectru de tactici și de asset-uri digitale. Cursul prezintă bunurile (assets) și modalitățile de promovare folosite de marea majoritate a companiilor, în cadrul strategiei de marketing online. (Obiectiv curs MBAKids Academy pentru copii)

pv
Audienţa

Cele mai simple metode ca să îți crești audiența în zilele noastre țin de:
– social media, atât prin trafic organic și plătit
– comunitățile pe care le creezi sau din care faci parte din domeniu
– site-ul pe care îl administrezi
– sistem de abonare prin newsletter
Trăim într-o perioadă în care marketingul devine din ce în ce mai dinamic și mai interconectat. Scopul tău, indiferent de cum evoluează tehnologia, este să ai o asemenea audiență din ce în ce mai mare prin folosirea eficientă a metodelor de promovare. (Obiectiv curs MBAKids Academy pentru copii)

pv
Optimizare

Foarte mulți oameni au o reticență pentru ceea ce înseamnă procesul de vânzare sau promovare. Trăim însă într-un secol în care, dacă nu depui efort în înțelegerea psihologiei vânzării și a comportamentului uman în fața deciziilor de cumpărare, cel mai probabil ești predispus să eșuezi. Un produs sau serviciu bun nu garantează încasări corespunzătoare. Competiția a devenit atât de brutală, încât afacerea sau cariera ta devin fragile, indiferent de cât de bun ești pe domeniul tău. Educația în marketing a devenit indispensabilă, ajungând să facă diferența dintre eșec și succes.(Obiectiv curs MBAKids Academy pentru copii)

Abonează-te la Newsletter

MBAKids - Let your light shine!