• Telefon 0743436624
  • Email info@mbakids.ro
  • Program Cursuri Luni-Duminica | Orele 18:00 & 19:00
Imagine 22 reprezentand activitatile copiilor de zi cu zi din viata lor.

Despre curs Etichetă & Bune Maniere pentru copii - Simţul respectului de sine

Vârstă copii curs: 6-9, 10-13 & 14-18 ani

Comportamentul îl face pe om!
Emerson a spus că "a avea bune maniere nu este un lucru de puțină însemnătate, ci rodul unei firi nobile și al unui spirit cinstit". Pregătit încă de mic în acest sens, copilul va deveni o persoană adultă manierată, iar gesturile de politețe și respect vor constitui un reflex, vor veni ca ceva firesc în comportamentul cotidian.

Componente Curs Etichetă & Bune Maniere pentru copii:

  • Ținută și limbaj impecabil (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Politețe și agreabilitate (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Limbajul trupului (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Stăpânirea emoțiilor și a impulsurilor (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Încredere și onoare (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Aplanarea și evitarea conflictelor (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Respectarea propriilor principii morale (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Simțul responsabilității (sub curs copii MBAKids Academy)
  • Diplomație și mod de acțiune în orice situație (sub curs copii MBAKids Academy)
Obiectivele testării la final Curs Etichetă & Bune Maniere

Competența generală a acestui curs este înțelegerea și însușirea normelor de comportament civilizat al copiilor, precum și dezvoltarea exprimării orale, cunoașterea și utilizarea corectă a semnificațiilor structurilor verbale orale, relevante din punctul de vedere al vârstei.

• Selecționarea și structurarea unor texte cu valoare morală, adecvate nivelului de vârstă;
• Valorificarea informațiilor, a lecturilor anterioare și a faptelor de viață ale elevilor;
• Cunoașterea și respectarea normelor necesare integrării în viața socială, precum și a regulilor de securitate personală;
• Punerea în valoare a jocului didactic în procesul de învățare școlară;
• Cultivarea în relațiile cu cei din jur a unei atitudini afective pozitive, manifestată prin prietenie, toleranță, armonie și abilități de autocontrol;

Ideea de bune maniere are scopul de a promova valorile unei societăți moderne: inițiativă, creativitate, gândire logică, limbaj corect și coerent.

Imagine 23 reprezentand un cursant MBAKids Academy care studiaza fericit pentru dezvoltarea lui personala.
Imagine 24 reprezentand un profesor MBAKids Academy cu grupa lui.

Ca urmare a Cursului de Etichetă și Bune Maniere, copilul va dezvolta competențe generale și specifice:


1

Normele de conduită în societate
  • Însușirea și aplicarea conceptelor și normelor din sfera valorilor umane
  • Identificarea necesității respectării regulilor în relația cu societatea
  • Cunoașterea semnificației și necesității unor norme de comportament
  • Exersarea normelor de conduită civilizată
  • Acceptarea și respectarea regulilor de comportare general-valabile
  • Manifestarea convingerii în respectarea regulilor de comportament

2

Limbaj adecvat în relaţiile interumane
  • Exprimarea în diferite situații de comunicare
  • Participarea activă la dialoguri scurte și uzuale
  • Analizarea situațiilor de viață reale conform regulilor și normelor acceptate de societate
  • Utilizarea tehnicilor de comunicare și cooperare
  • Asocierea situațiilor social-contextuale concrete cu regulile de comportament civilizat adecvat

3

Atitudini pozitive faţă de sine şi societate
  • Identificarea aspectelor pozitive/negative pentru a le aproba, dezaproba sau corecta
  • Manifestarea unei atitudini de respingere/dezaprobare față de nerespectarea normelor de comportare civilizată
  • Valorificarea abilităților practice pentru formarea unei atitudini pozitive
  • Participarea activă la protejarea mediului în funcție de normele de comportament civilizat
Modul "Vorbire respectuoasă":

1. Salutul
2. Arta conversației
3. Folosirea telefonului mobil
4. Corespondența și scrierea mesajelor
5. Eticheta pentru email (poșta electronică)
6. Evaluare și portofoliu

Modul "Bune maniere la masă":

1. Servirea micului dejun în sânul familiei
2. Apa și servirea ei corectă
3. Invitația la masă
4. Semnale ce ne transmit poziția tacâmurilor
5. Bune maniere la cantina școlară
6. Evaluare practică

Modul "Etichetă școlară":

1. Bunele maniere în clasă, în timpul pauzelor
2. Comunicarea în timpul liber
3. Păstrarea în ordine a manualelor și a rechizitelor școlare
4. Politețea în mijloacele de transport public
5. Sărbătorile petrecute în școală
6. Bunele maniere în lăcașul sfânt
7. Concurs de dramatizare

Modul "Ținută vestimentară":

1. Mesajul hainelor și prima impresie
2. Modele de vestimentație școlară
3. Vestimentația pentru festivități
4. Garderoba băieților
5. Garderoba fetelor
6. Ținuta vestimentară în excursii
7. Proiect de grup

Modul "Comportament în public":

1. Intrarea și ocuparea locurilor în sala de spectacole sau concerte
2. În timpul spectacolelor
3. Pauzele, aplauzele și părăsirea sălii
4. Reguli de bază
5. Oferirea cadourilor și înmânarea buchetelor de flori
6. Vizitarea unui spectacol împreună cu toată clasa
7. Evaluare și concurs de inteligență

Sub-teme ale Cursului de Etichetă & Bune Maniere

pv
Setul de valori personale

Valorile acționează ca un compas, ca o busolă care ne pune înapoi pe drumul pe care în fiecare zi, zi după zi ne apropiem de definiția noastră de „cea mai bună viață pe care mi-o pot construi”. O persoană cu etichetă și bune maniere aplică acest stil de viață atât în viața exterioară, în relațiile cu alte persoane, cât și în viața sa interioară printr-o relație armonioasă cu sinele. O astfel de relație cu sinele se construiește și se înnoiește pe durata întregii vieți. Un prim pas foarte important îl reprezintă respectarea propriului set de valori.

pv
Social skills

Salutul și introducerea sunt asemenea unor catalizatori chimici, fac lucrurile să meargă de la sine. Aceste politețe sunt respectate în toate societățile, în diferite forme. Un salut reprezintă recunoașterea prezenței altcuiva. Pentru majoritatea oamenilor, salutarea celorlalți este atât de înrădăcinată încât cu greu observă că o fac. Eșecul în a saluta pe cineva pe care îl cunoști poate cauza neînțelegeri și deranj persoanei în cauză. Salutul este o șansă de a-ți arăta respectul pentru alții și pentru a crea o impresie favorabilă despre tine.

pv
Limbajul trupului

Limbajul corpului este o formă de comunicare non-verbală. Oamenii, inconștient, trimit și primesc aceste semnale non-verbale tot timpul. Studiile arată că ceea ce spui reprezintă doar 7% din mesajele pe care le transmiți. Restul de 93% din mesaje se percepe non-verbal. 55% din comunicare se bazează pe ceea ce văd oamenii, iar restul de 38% este transmis prin tonul vocii. Deci, într-un cadru de afaceri, oamenii pot vedea ceea ce nu spui. Dacă limbajul corpului tău nu se potrivește cu cuvintele tale, îți pierzi timpul.

pv
Eticheta în afaceri

Eticheta în afaceri se referă la modul în care vă conduceți afacerea cu clienții - dând dovadă de respect și atenție pentru ei în orice moment. Clienții tăi se bazează pe expertiza și cunoștințele tale. Fii de ajutor și înainte de toate acționați cu onestitate și integritate, arătați întotdeauna politețe și bune maniere.

pv
Eticheta de masă

Eticheta în afaceri este alcătuită din lucruri mult mai importante decât a ști ce furculiță să folosești la prânz cu un client. Ideea de bune maniere la masă joacă un rol important în a face o impresie favorabilă. Sunt semnale vizibile ale stării manierelor noastre și, prin urmare, sunt esențiale pentru succesul profesional.

pv
Îmbrăcămintea adecvată

O garderobă potrivită reprezintă strategia de dezvoltare a imaginii. O bună imagine socială construiește fidelitatea clientului, atrage noi investitori, motivează angajații și te ajută să treci peste perioadele dificile. O imagine proastă este o responsabilitate care te poate costa pierderea unor oportunități.

Abonează-te la Newsletter

MBAKids - Let your light shine!