• Telefon 0743436624
  • Email info@mbakids.ro
  • Program Cursuri Luni-Duminica | Orele 18:00 & 19:00
pic

Despre curs Comunicare & Dicție MBAKids Academy pentru Copii

Vârstă copii curs: 6-9, 10-13 & 14-18 ani

În literatura de specialitate se găsesc diverse clasificări privind funcțiile comunicării în procesul managerial. Principalele funcții sunt:
• Informare: asigură accesul la informație (sub curs copii MBAKids Academy)
• Transmiterea deciziilor: comunicarea operativă a deciziilor; crearea unui climat de comunicare care să stimuleze îndeplinirea deciziilor (sub curs copii MBAKids Academy)
• Influențarea receptorului: organizarea de dialoguri, interviuri, stimularea comunicării între angajați, impulsionarea inițiativei și creativității (sub curs copii MBAKids Academy)
• Instruire: transmiterea de cunoștințe profesionale, dobândirea de atitudini și comportamente necesare exercitării profesiei; amplificarea capacității de a percepe și interpreta fenomenele, de a aborda și soluționa eficient problemele (sub curs copii MBAKids Academy)
• Dobândirea de cunoștințe: în cadrul procesului managerial prin explicitarea potențialului tacit al angajaților și propagarea unui climat de transparență (sub curs copii MBAKids Academy)
• Crearea de imagini: asigurarea informațiilor necesare creării de imagine personală și organizațională, formarea unei conștiințe de apartenență la organizație (sub curs copii MBAKids Academy)
• Motivarea angajaților: furnizarea informațiilor menite să consolideze interesul și parciciparea angajaților la realizarea sarcinilor; recunoașterea realizării performanțelor; stimularea încrederii în sine; creșterea responsabilității personale (sub curs copii MBAKids Academy)
• Formarea și dezvoltarea culturii organizaționale: transmiterea elementelor culturii organizaționale; lărgirea orizontului cultural al angajaților; dezvoltarea imaginației și creativității; stimularea nevoilor etice și estetice (sub curs copii MBAKids Academy)
• Integrarea angajaților: accesul la informațiile necesare integrării în muncă; favorizarea coeziunii grupului de muncă; antrenarea participării la toate activitățile din organizație (sub curs copii MBAKids Academy)
• Implementarea strategiilor: prin crearea unei stări de conștientizare a necesității de schimbare; conștientizarea necesității îndeplinirii obiectivelor organizației și implementării strategiilor (sub curs copii MBAKids Academy)

MODELE FUNDAMENTALE CURS COMUNICARE & DICTIE

Un sistem de comunicare care funcționează eficient trebuie să asigure răspunsul la următoarele întrebări: cine?, ce spune?, pe ce canal?, cui?, cu ce efect?
• Cine: se referă la sursa sau la emitator, care trebuie să fie ușor de identificat (sub curs copii MBAKids Academy)
• Ce: spune se referă la mesaj; pe ce canal sau cum - se referă la canalele de comunicare care sunt utilizate pentru transmiterea mesajului (sub curs copii MBAKids Academy)
• Cui: reprezintă publicul țintă căruia se dorește să i se transmită mesajul în vederea atingerii obiectivelor; cu ce efect - reprezintă necesitatea de a măsura eficacitatea comunicării în raport cu obiectivele stabilite inițial (sub curs copii MBAKids Academy)
• Un act de comunicare este corect descris dacă se răspunde la următoarele întrebări: Cine? Ce spune? Prin ce canal? Cui? Cu ce efect? (sub curs copii MBAKids Academy)

nm
pic

ETAPE ȘI MECANISME ALE PROCESULUI DE COMUNICARE & DICŢIE

• Codificarea înțelesului constă în selectarea anumitor simboluri, capabile să exprime semnificația unui mesaj: cuvintele, imaginile, expresiile feței sau ale corpului (sub curs copii MBAKids Academy)
• Transmiterea mesajului constă în deplasarea mesajului codificat de la E la R prin canalele de comunicatie - vizual, auditiv, tactil, electronic etc. (sub curs copii MBAKids Academy)
• Decodificarea și interpretarea mesajului se referă la descifrarea simbolurilor transmise și, respectiv, explicarea sensului lor, proces care se realizează în receptarea mesajului (sub curs copii MBAKids Academy)
• Filtrarea; constă în deformarea sensului unui mesaj datorită unor limite fiziologice sau psihologice (sub curs copii MBAKids Academy)
• Feedback-ul încheie procesul de comunicare fie prin intermediul mesajului inițial ori prin verificarea înțelegerii acestuia ca filtrări suferite între timp. Poate fi un feedback direct și imediat sau indirect (sub curs copii MBAKids Academy)
• Elementul principal perturbator poate fi bariera de comunicare alături de orice alt factor care o afectează. Acestea pot apărea din diverse surse, cum ar fi interpersonale, organizationale sau culturale (sub curs copii MBAKids Academy)

Comunicarea s-a dezvoltat progresiv în ultimii ani datorită următorilor factori:
• Informatizării puternice a societății (sub curs copii MBAKids Academy)
• Dezvoltării progresului tehnic (sub curs copii MBAKids Academy)
• Dezvoltării cunoștințelor tehnice, economice, sociale etc. (sub curs copii MBAKids Academy)
• Schimbării comportamentelor (sub curs copii MBAKids Academy)

Suplimentar, este important de menționat că omul, ca factor de comunicare realizează anumite acțiuni:
• reflectă propriile predispoziții și așteptări (sub curs copii MBAKids Academy)
• își creează o anumită imagine a realității (sub curs copii MBAKids Academy)
• are propriul limbaj, ceea ce conduce la diferențele individuale (sub curs copii MBAKids Academy)

Omul ca factor de comunicare își reflectă propriile predispoziții și așteptări, își creează o imagine a realității și are un propriu limbaj. Omul, nu doar ca factor de comunicare, vede realitatea prin prisma propriei sale viziuni, prin prisma mediului în care s-a format și în care a crescut, prin prisma familiei, a anturajului, a experiențelor și a traumelor ce și-au pus amprenta asupra lui. De aceea, realitatea fiecărui om este diferită. Ca și factor al comunicării, fiecare trebuie să fie foarte atent și să se poată detasa de această imagine a realității subiective și de acest limbaj propriu ce poate conduce la diferențe.

Este cea mai studiată formă a comunicării umane, deși, ontogenetic, apariția ei este cu mult devansată de celelalte două forme comunicative. În cazul comunicării verbale, informația este codificată și transmisă prin cuvânt și prin tot ceea ce ține de acesta sub aspect fonetic, lexical, morfosintactic. Se disting în cadrul comunicării verbale forma orală și forma scrisă, iar în funcție de acestea se utilizează canalul auditiv sau vizual.

Foarte multe studii pun în discuție raportul dintre comunicarea verbală și comunicarea non-verbală. Așa cum precizează Septimiu Chelcea, asemenea comunicării verbale, comunicarea nonverbală poate fi descrisă în termenii de emitător, receptor, mesaj, canal de comunicare, efect, feedback și context al actelor de comunicare.
„Mesajul” are o semnificație care este „codificată” de către emitător și „decodificată” de către receptor. Utilizăm noțiunile de „cod”, „semn” și „semnal” în acceptiunea dată de autor: termenul de „cod” desemnează un sistem de semne, semnale și reguli de folosire a lor recunoscut și împărtășit de membrii unei culturi.

Limbajul corpului este o formă de comunicare non-verbală. Limbajul corpului face referire la gesturi stilizate, poziții și semne fiziologice care acționează ca indicii pentru alte persoane. Oamenii, inconștient, trimit și primesc aceste semnale non-verbale tot timpul. Studiile arată că cuvintele tale reprezintă doar 7% din mesajele pe care le transmiți. Restul de 93% din mesaje se percep non-verbal. 55% din comunicare se bazează pe ceea ce văd oamenii, iar restul de 38% este transmis prin tonul vocii. Deci, într-un cadru de afaceri, oamenii pot vedea ceea ce nu spui. Dacă limbajul corpului tău nu se potrivește cu cuvintele tale, îți pierzi timpul. Gândește-te la asta, cineva începe să spună o poveste și tu oftici și îți dai ochii peste cap - corpul tău spune acestei persoane că nu ești interesat de povestea lor și o găsești plictisitoare. Dacă, pe de altă parte, faci contact vizual în timp ce aceștia vorbesc și dai din cap sau zâmbești ca răspuns la ceea ce spun ei, corpul tău le spune "Sunt atent la ceea ce spui și găsesc povestea ta interesantă".

Empatia se refera la abilitatea de a recunoaste emotiile celorlalti si este o componenta esentiala a inteligentei emotionale. Insa, empatia nu se limiteaza la aceasta identificare, ci include raspunsul sau reactia la acestea. Aceasta dinamica ne determina sa fim mai blanzi cu cei tristi, sa ne bucuram pentru succesul celor din jur, sa cautam solutii pentru problemele lor. De exemplu, daca un prieten a reusit sa castige la un joc, iar tu ti-ai fi dorit sa fi fost tu in locul lui, in loc sa fii suparat pe situatie, gandeste-te ca daca el a reusit inseamna ca si tu poti. Daca cineva a putut, atunci sigur vei reusi si tu! Bucura-te pentru succesul lui ca si cum ar fi al tau!

Desi in anumite contexte se pot suprapune cu empatia, abilitatile sociale includ mai degraba capacitatea de a interactiona si de a comunica intr-un mod coerent si productiv cu ceilalti. Este o calitate pe care se pune cu atat mai mult pret in mediul profesional, unde capacitatea de a asculta activ, de a comunica, de a te exprima nonverbal, dar si abilitatile de leadership sau persuasiunea.

COMPONENTE CURS COMUNICARE & DICŢIE

pv
Comunicarea managerială
(curs Comunicare & Dicție)

Un comunicator și un manager desăvârșit trebuie să combine abilitatea de a folosi limbajul cu cunoștințele de management și business. Eficiența comunicării manageriale este un indicator al performanței financiare. Rolul comunicării manageriale în viața unei organizații va continua să evolueze. Aceasta implică necesitatea existenței unei strategii de eficientizare și actualizare permanentă a acesteia.

pv
Anxietatea socială
(curs Comunicare & Dicție)

Acest concept definește "teamă resimțită în situațiile relationale" care apare uneori în cadrul individual, alteori în activitatea desfășurată la nivelul grupului. Anxietatea apare atunci când individul își analizează acțiunile, acțiuni ce pot fi observate fie de către el însuși, fie de către ceilalți. Aceasta înseamnă teama de a nu fi ridicol, persoanele anxioase acordând o mare importanță privirii și opiniei celorlalți despre ei și despre comportamentul lor.

pv
Teamă de greșeală
(curs Comunicare & Dicție)

Neacceptarea învățării din greșeli duce la un comportament inhibat. Absența asertivității se exteriorizează printr-un comportament inhibat, dar și printr-unul agresiv. Abordarea unei atitudini superioare sau sesizarea încercării de manipulare, degradează relația cu ceilalți și poate reduce calitatea rezultatelor profesionale. Afirmarea tuturor abilităților acestei competențe, asertivitatea, poate fi influențată și de blocaje ale comunicării și empatiei.

pv
Comunicarea asertivă
(curs Comunicare & Dicție)

Comunicarea asertivă este cea care permite schimbarea atitudinală și produce influență asupra celorlalți prin mijloace democratice de exprimare autentică a propriilor opinii şi conceptii, de ascultare și acceptare a parteneriatului, de exprimare emoțională nuantată și de convingere și argumentare. A comunica asertiv, presupune a deveni afirmativ, adică a face pași spre succesul social și spre încrederea în sine.

pv
Autocunoașterea
(curs Comunicare & Dicție)

Autocunoașterea înseamnă o bună cunoaștere a propriei persoane, estimarea obiectivă, dar optimistă a propriilor însușiri de personalitate și acceptarea acestora: trăsături temperamentale, aptitudini, capacități de acțiune, potențial de dezvoltare, însușiri atitudinale, valori și interese autentice. Acceptarea propriei persoane, în dimensiunile reale ale însușirilor, capacităților și a valorii proprii, reprezintă sursa de dezvoltare a concepției de sine.

pv
Cunoașterea celuilalt
(curs Comunicare & Dicție)

Cunoașterea celuilalt înseamnă o bună stăpânire asupra cunoașterii părții celuilalt despre propria persoană. Construirea unei imagini de sine are la bază atât percepția de sine cât și percepția socială. Opusul cunoașterii realiste poate duce la subevaluarea sau supraevaluarea persoanei respective sub diferite aspecte. Așadar, construirea unei imagini de sine are la bază atât percepția de sine cât și percepția socială.

Abonează-te la Newsletter

MBAKids - Let your light shine!