• Telefon 0743436624
  • Email info@mbakids.ro
  • Program Cursuri Luni - Duminica

Arborele celor 7 obiceiuri

Ai succes in viata ta sau incerci sa ai succes in munca ta? Te lupti si jonglezi pentru a fi o persoana de succes in familie? Nu sta pe ganduri, acum este timpul sa lucrezi la asta. Doar cei care muncesc pot urca pe scara succesului. Doar liderii de succes pot intelege semnificatia succesului, ca nu este un eveniment, ci este un proces cu mai multi pasi.

Obiceiurile oamenilor foarte eficienti sunt cele care sunt cultivate pe o perioada de invatare. Misiunea vietii tale trebuie sa fie punctul central al angajamentului tau zilnic. Obiceiurile oamenilor foarte eficienti sunt baza succesului si intaririi lor.

Permiteti-ne sa va prezintam cele 7 obiceiuri ale oamenilor de succes si motivul pentru care reusesc in cariera.

1. Fii proactiv

Obiceiul cel mai fundamental al oamenilor de succes este sa fie proactivi si sa preia conducerea. Mai mult decat sa ai initiativa, a fi proactiv inseamna sa-ti asumi responsabilitatea pentru viata ta. Ca rezultat, iti detii comportamentul ca parte a unei alegeri constiente bazate pe valorile tale, in loc sa dai vina pe factori externi, cum ar fi alte circumstante. Cei care sunt reactivi sunt condusi de emotii, in timp ce cei care sunt proactivi sunt condusi de valori.

Factorii externi pot provoca durere, dar interiorul tau nu trebuie sa te doara.

Cel mai important lucru este modul in care raspundeti la aceste experiente. Oamenii proactivi se concentreaza pe ceea ce pot schimba, in timp ce oamenii reactivi se concentreaza pe domenii ale vietii lor asupra carora nu au niciun control. Ei acumuleaza energia negativa prin a da vina pe sentimentele victimei prin factorii externi. Acest lucru le permite altora puteri sa ii controleze.

Pozitivitatea se manifesta cel mai clar in capacitatea de a indeplini promisiunile facute pentru sine si pentru altii. Aceasta include un angajament pentru auto-imbunatatire si, prin urmare, pentru cresterea personala. Stabilirea unor obiective mici si respectarea lor iti va creste treptat integritatea si capacitatea de a-ti asuma responsabilitatea pentru viata ta.

2. Porneste mereu cu finalul in minte

Fiecare zi din viata ta ar trebui sa contribuie la viziunea ta asupra vietii tale ca intreg. A sti ce este important pentru tine inseamna ca iti poti trai viata in slujba a ceea ce conteaza cel mai mult.

Identificati scripturile vechi care distrag atentia de la ceea ce conteaza cel mai mult si scrieti altele noi care sa se alinieze cu cele mai profunde valori ale tale. Aceasta inseamna ca valorile tale sunt clare, astfel incat sa poti face fata provocarilor care apar in mod proactiv si cu integritate.

Cel mai eficient mod de a incepe cu obiectivele tale este sa creezi o declaratie personala a misiunii tale. Ar trebui sa va concentrati pe:

• Ce vrei sa fii? (personal)
• Lucruri pe care vrei sa le faci (postari si realizari)
• Valorile pe care se bazeaza ambele

3. Defineste mai intai prioritatile

Obiceiul 1 te incurajeaza sa realizezi ca detii controlul asupra vietii tale. Obiceiul 2 se bazeaza pe capacitatea ta de a-ti vizualiza si identifica valorile cheie. Obiceiul 3 este sa faci aceste doua obiceiuri ale tale. Se concentreaza pe practica unei auto-guvernari eficiente printr-o vointa independenta. Punandu-ti intrebarile de mai sus, vei realiza ca ai puterea de a face o mare diferenta in viata ta actuala.

Obiceiul 3 reprezinta prioritizarea acestor angajamente si punerea lucrurilor cele mai importante pe primul loc, inseamna dezvoltarea capacitatii de a spune nu lucrurilor care nu se aliniaza cu principiile tale.

Ele aduc echilibru in viata ta.

Acestea sunt organizate saptamanal si ajustate zilnic dupa cum este necesar.

4. Mindset-ul win-win

Este un mod de a gandi care prioritizeaza interesele tuturor celor implicati. Acest lucru indica faptul ca fiecare aranjament sau rezolutie este avantajoasa pentru ambele parti si toata lumea este multumita de rezultat. Acest tip de gandire necesita mai degraba o atitudine cooperativa decat competitiva fata de viata. Intrucat interdependenta este cea mai eficienta conditie in care sa lucrezi, orice lucru mai putin decat un rezultat castig-castig este impotriva cautarii interdependentei.

Prin urmare, trebuie sa exersati leadershipul interpersonal daca doriti sa adoptati o mentalitate de castig-castig. Aceasta presupune utilizarea fiecareia dintre calitatile mentionate mai sus atunci cand aveti de-a face cu ceilalti:

• Constiinta de sine
• Imaginatie
• Constiinta
• Vointa autonoma

5. Asculta inainte de a vorbi

A fi capabil sa comunici corect este cel mai important talent pe care il poti dezvolta, facandu-l crucial pentru performanta ta totala.

Daca valorile tale sunt puternice, vei dori in mod natural sa interactionezi cu oamenii si sa-i asculti fara sa para manipulatori. Prin urmare, transmiti si comunici caracterul tau prin felul in care te comporti. Prin acesta, oamenii vor incepe sa aiba incredere in mod innascut si sa se deschida fata de tine. In timp ce majoritatea indivizilor asculta intentionand sa raspunda, un ascultator priceput va asculta pentru a intelege. Acest mod de ascultare este denumit ascultare empatica.

Cel care asculta empatic poate adopta perspectiva vorbitorului.

Astfel, ei percep lumea si experimenteaza viata din perspectiva lor. Prin urmare, ascultarea empatica va va permite sa vedeti realitatea mai clar. Vei fi uimit de cat de repede se vor deschide oamenii odata ce vei incepe sa-i asculti pentru a-i intelege.

Al doilea pas este sa te faci inteles daca crezi ca ai o buna intelegere a circumstantei. Acest lucru necesita curaj. Va puteti exprima gandurile intr-un mod care tine cont de problemele si preocuparile ascultatorului, aplicand abilitatile pe care le-ati dezvoltat prin ascultarea empatica. Ca rezultat al vorbirii in aceeasi limba cu publicul, ideile tale vor avea mai multa credibilitate.

6. Sinergia

Sinergia este cea mai buna atunci cand ea combina dorinta de a ajunge la acorduri castig-castig cu comunicarea empatica. Este nucleul conducerii centrate pe principii. Deoarece este construit pe principiul ca intregul este mai mare decat suma partilor sale, el uneste si elibereaza o forta extraordinara de la oameni. Aplicarea conceptelor de cooperare creativa sinergetica in interactiunile sociale este adevarata problema.

7. Alege mereu echilibrul

A alege mereu echilibrul inseamna a exprima si exersa in mod constant si repetat toate aceste patru motivatii. Performanta ta depinde de tine, asa ca aceasta este cea mai importanta investitie pe care o poti face in viata ta. Deoarece neglijarea unei zone inseamna exagerarea in alta, este crucial sa echilibram ingrijirea fiecarei regiuni.

Cu toate acestea, datorita interdependentei lor, alegerea echilibrului intr-o dimensiune are adesea un impact favorabil in alta. De exemplu, punandu-ti atentia asupra sanatatii tale fizice, iti imbunatatesti neintentionat si sanatatea mentala. Ca rezultat, experimentati un ciclu ascendent de dezvoltare si schimbare care va creste nivelul de constientizare de sine. Pe masura ce avansati in spirala si va imbunatatiti treptat ca persoana, vi se cere sa studiati, sa va angajati si sa faceti progresiv mai mult.


Primul pas pentru a conduce o existenta constienta si cu toata inima este sa identifici misiunea vietii tale. Chiar daca ai un milion de lucruri de facut in fiecare zi, daca nu ai un obiectiv clar in minte, poti sa mergi neintentionat in directia gresita. Acest lucru se datoreaza posibilitatii ca obiectivele tale sa nu aiba legatura cu scopul tau, caz in care poti petrece urmatoarele 5, 10 sau mai multi ani urmarindu-ti obiectivele actuale inainte de a realiza ca nu sunt ceea ce ti-ai propus.

Share:

You May Also Like